AMC Aviation, polskie linie zajmujące się przewozami prywatnymi, powiększyły swoją flotę o kolejnego bombardiera z rodziny Challenger. W ostatnich dniach przewoźnik poinformował o dostawie i wpisaniu do certyfikatu AOC nowego Challengera 3500. Bazą dla tego bizjeta jest lotnisko w Modlinie.
AMC Aviation jest firmą-liniami lotniczymi, które zajmują się od ponad 20 lat świadczeniem lotniczych usług VIP, w tym lotów na zlecenie prywatnych podmiotów. Pierwszy fabrycznie nowy Challenger 3500, to maszyna wyprodukowana w lipcu tego roku o numerze seryjnym MSN 21076 i rejestracji testowej C-GUGS. W dniach 26-27 sierpnia samolot został przebazowany z zakładów Bombardier Business Aircraft na lotnisku Montreal-Trudeau do Modlina z jednym międzylądowaniem na lotnisku Rejkiawik (KEF). Po przylocie do Polski, maszyna została powitana salutem wodnym, przygotowana do obsługi pasażerskiej i otrzymała rejestrację SP-EMJ.
- Zaledwie tydzień po przylocie z fabryki nowy bombardier 3500 SP-EMJ jest już w naszym certyfikacie AOC! AMC Aviation zapewniło kompleksową usługę odbioru samolotu z fabryki, rejestrację samolotu, przygotowanie dokumentacji operacyjnej oraz zdatnościowej. Cały proces przebieg sprawnie i bez zbędnego angażowania klienta.Dziękujemy firmie Bombardier za wieloletnią współpracę. Lot taką maszyną to ekskluzywne i unikatowe doświadczenie – zarówno dla pasażerów, którzy mogą liczyć na pełen komfort podróży, jak i dla pilotów, którzy doceniają zaawansowane rozwiązania technologiczne - możemy przeczytać na profilu LinkedIn firmy AMC.
AMC Aviation jest obecnie drugim polskim posiadaczem, po Jet Story, certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) obsługującym samoloty Challenger 3500. Wspomniana
konkurencyjna polska spółka zarządza trzema egzemplarzami tego typu, w tym jednym wprowadzonym do eksploatacji w lutym tego roku.
Challenger 3500Historia bombardier Challenger 3500, to historia ewolucji i innowacji w segmencie średniej wielkości samolotów biznesowych. Model ten, będący następcą Challengera 350, opiera się na sukcesie serii Challenger 300, wprowadzając zaawansowane technologie kabinowe, funkcje zrównoważonego rozwoju i ulepszone osiągi. Wprowadzony na rynek pod koniec 2021 roku, szybko zyskał popularność dzięki luksusowemu, przestronnemu wnętrzu, wyposażonemu w pierwsze w branży innowacje, takie jak systemy kabinowe sterowane głosem i fotele Nuage, a także dzięki silnemu naciskowi na ekologiczny design i materiały. Challenger 3500 to również historia lidera rynku, który stał się najlepiej sprzedającym się odrzutowcem w swojej klasie, zapewniając pasażerom najwyższy komfort, niezrównaną wszechstronność i wiodące osiągi przy niskich kosztach eksploatacji.
Samolot ten może może zabrać na pokład do 10 pasażerów, jego zasięg to 6 300 km, a napędzają go dwa silniki Honeywell HTF7350. Jego długość to 20,9 m, rozpiętość 21 m, a wysokość 6,1 m. Katalogowa cena tego bizjeta to około 27 mln dolarów.
Flota AMCChallenger 3500 dołączył do innych samolotów we flocie AMC Aviation, w tym trzech learjetów 60XR, bombardiera
Challenger 605, cessny Citation Jet 3+, Citation Excel, dassault
Falcona 7X, embraera Phenom 100,
Praetor 600, gulfstreama G150, G280, G500, HondaJet, trzech pilatusów PC-24, beechcrafta Premier I, Premier IA oraz King Air B350i.